Cabinet Personal
Cum pot programa telecomanda? +

Pentru a programa telecomanda este necesar să parcurgeți câțiva pași simpli. Sunt 2 modele de telecomenzi programabile:

Modelul 1

Pentru a programa butoanele amplasate în secţiunea suplimentară a telecomenzii, este necesar să parcurgeți următorii paşi: (vezi exemplul mai jos)

  1. Apasă butonul set și reţineți-l pentru 2 secunde, până când se va aprinde lumina roşie mai intens, ceea ce va însemna că telecomanda poate fi programată.
  2. Apasă butonul pe care doreşti să-l programezi şi lumina roşie va arde intermitent.
  3. Amplasează emiţătorii ambelor telecomenzi, unul faţă de celălalt, la o distanţă aproximativă de 10 mm, apăsă şi reţine timp de 2 secunde butonul de pe cealaltă telecomandă (cea care va fi programată).
  4. După 3 clipiri intermitente rapide, lumina roşie va arde continuu, astfel poţi continua programarea altui buton.
  5. Repetă acest proces pentru toate butoanele necesare.
  6. Apasă butonul set pentru a salva setările. În cazul salvării cu succes, lumina roşie se va stinge.

telecomanda-1

Modelul 2

Pentru a programa butoanele amplasate în secţiunea suplimentară a telecomenzii, este necesar să parcurgeți următorii paşi: (vezi exemplul mai jos)

  1. Apasă concomitent butoanele marcate cu roșu până când se vor aprinde lumina verde și roșie, acesta va însemna că telecomanda poate fi programată.
  2. Apasă butonul pe care dorești să-l programezi.
  3. Amplasează emițătorii ambelor telecomenzi, unul față de celălalt, la o distanță de 10 mm, apasă și reține timp de 2 secunde butonul de pe cealaltă telecomandă (care va fi programată).
  4. După 3 clipiri intermitente rapide pe butonul TV telecomanda este deja programată.
  5. După finisarea procedurii este necesar de tasta încă o dată butoanele marcate cu roșu pentru salvare.

telecomanda-2

Ce fac dacă pe ecranul TV a apărut inscripţia? +

Pentru a înțelege din ce motiv pe ecranul TV a apărut inscripția (vezi exemplul de mai jos), vă rugăm să parcurgeți următoarele etape:

inscriptia-tv

  1. Deconectați STB-ul din priză.
  2. Click butonul MENU de pe telecomandă și fără a o elibera, conectați unitatea de alimentare a STB-ului la priză. Imediat ce apare ecranul albastru, butonul trebuie eliberat.
  3. Selectați opțiunea Def. Settings:Def-Settings
  4. Apoi, trebuie să salvați setările, selectați imediat linia Exit&Save, click săgeata dreaptă și click OK.
Ce fac dacă STB-ul nu reacționează la telecomandă? +
  1. Schimbați acumulatoarele (bateriile) pentru telecomandă.
  2. Restartați STB-ul, și reîncercați să testați telecomanda.
  3. Dacă problema persistă, aveți posibilitate să procurați telecomandă nouă direct din oficiul Starnet, sau cu livrare la domiciliu prin intermediul tehnicienilor, apelând la Serviciului Suport Clienți.
Pe ecranul TV a apărut ecran negru/albastru. +

Cum procedați dacă pe ecranul TV a apărut ecran negru/albastru? Pentru a înlătura defecțiunea tehnică urmați pașii și schima de mai jos:

  1. Asigurați-vă că toate cablurile și conectoarele să nu fie deteriorate, să fie corect conectate în router și STB. (vezi schema de mai jos)
    schema-1
    schema-1
    • Atrageți atenția dacă luminează pe router indicatoarele: Power (alimentare), WAN (el indică legătura cu dispozitivul de distribuție al companiei Starnet)
    • Verificaţi dacă luminează led Lan4/Lan3 pe router, (el indică conexiunea activă între router și STB). (vezi schema de mai jos)

      schema-2
      schema-2
  2. Verificaţi regimul video setat la televizorul Dvs. utilizând butonul input/source/AV/video de la telecomanda televizorului, apoi alegeți regimul corespunzator HDMI1/HDMI2/AV1/AV2.
  3. Dacă problema persistă, e necesar să contactați serviciul support tehnic, disponibil 24/24, numărul de contact este 022 844 555 sau ne puteți scrie pe support@starnet.md, experții tehnici vor conveni ora, pentru asistența tehnică la domiciliu.
Ce fac dacă televiziunea funcționează degradat? +

Pentru a înțelege din ce motiv televiziunea funcționează degradat, vă rugăm să parcurgeți următoarele etape:

  1. Asigurați-vă că toate cablurile și conectoarele să nu fie deteriorate, să fie corect și bine conectate în router și STB. (vezi schema de mai jos)
    schema-1
    schema-1

    Verifica-ți dacă luminează neîntrerupt led Lan4/Lan3 pe router chiar și la atingerea cablului, (el indică conexiunea activă între router și STB). (vezi schema de mai jos)

    schema-2
    schema-2
  2. Verificați alte canale (dacă problema persistă doar la un canal, posibil să fie problema de la prestator).
  3. Restarta-ți din priza electrică STB-ul pentru câteva secunde, după care așteptați încărcarea portalului.
  4. Dacă problema persistă, e necesar să contactați serviciul support tehnic, disponibil 24/24, numărul de contact este 022 844 555 sau ne puteți scrie pe support@starnet.md, experții tehnici vor conveni ora, pentru asistența tehnică la domiciliu.
Ce fac dacă au apărut mesaje pe ecranul TV ? +

Pe ecranul TV pot apărea mesaje de genul dat (vezi exemplul de mai jos). Pentru a înlătura aceste mesaje, vă rugăm să parcurgeți următoarele etape:

mesaje-tv

  1. Deconectați STB-ul de la priza electrică.
  2. Click butonul MENU de pe telecomandă și fără a o elibera, conectați unitatea de alimentare a STB-ului la priză. Imediat ce apare ecranul albastru, butonul trebuie eliberat.
  3. Selectați modul PAL 567i în linia superioară, iar modul 720*576 în a doua linie.
  4. Salvați setările, selectați imediat linia Exit&Save, click pe săgeata dreaptă de pe telecomandă, apoi click “OK”.
Ce fac dacă pe ecranul TV au apărut mai multe pictograme? +

Pentru a înlătura pictogramele (vezi exemplul de mai jos) de pe ecranul TV vă rugăm să parcurgeți următoarele etape:

ecranul-tv

1. Asigurați-vă că toate cablurile și conectoarele să nu fie deteriorate, să fie corect conectate în router și STB. (vezi schema de mai jos)

schema-1

  • Atrageți atenția dacă luminează indicatorul WAN pe router, (el indică legătura cu dispozitivul de distribuție al copaniei Starnet)
  • Verificați dacă luminează led Lan4/Lan3 pe router, (el indică conexiunea activă dintre router și STB).

2. Restartați din priza electrică STB-ul pentru câteva secunde, după care așteptați încărcarea portalului.

3. Dacă pe ecran apare din nou aceeași inscripție, e necesar să contactați serviciul support tehnic, disponibil 24/24, numărul de contact este 022 844 555 sau ne puteți scrie pe support@starnet.md, experții tehnici vor conveni ora, pentru asistența tehnică la domiciliu.

Ce fac dacă nu este sunet dar este imagine? +

Pentru a verifica de ce nu este sunet, vă rugăm să parcurgeți următoarele etape:

1. Asigurați-vă că nu este activat regimul “Mute” și nivelul sunetului este unul pozitiv. Verificați de pe ambele telecomenzi: de la televizor/STB pentru a mări volumul.

2. Dacă pentru conectarea Televizorului se folosește un cablu AV, atunci trebuie să verificați conectarea cablului în portul AV Output din partea din spate a STB-ului la fel și conectoarele Roșu și Alb care se conectează în Televizor. (vezi exemplul de mai jos)

tv-av-cable

stb

3. Dacă pentru conectarea Televizorului se folosește cablu HDMI asigurați-vă că în setările Video la STB, opțiunea Force DVI este OFF, pentru asta:

Click butonul Menu > Settings >Video > Setează – Force DVI > OFF (vezi exemplul de mai jos)

sound-1

sound-2

sound-3

4. Dacă ați întreprins măsurile 1-3, dar deranjamentul nu a fost înlăturat, posibil să fie o problemă în cablu/port, pentru a o soluționa e necesar să contactați serviciul support tehnic, disponibil 24/24, numărul de contact este 022 844 555 sau ne puteți scrie pe support@starnet.md, experții tehnici vor conveni ora, pentru asistența tehnică la domiciliu.

Ce fac dacă pe ecranul TV a apărut una din inscripţii? +

Exemplu de mesaje care pot apărea pe ecranul TV:

Nu este semnal, No signal, Нет Сигнала, Căutarea canalelor, Каналы не настроены

no-signal-tv

Metode de înlăturare a deficienței:

  1. Asigurați-vă că toate cablurile între STB și TV sunt conectate corect. (exemplu în imaginea de mai jos) conection-stb-tv
  2. Alegeți sursa:
  • Utilizați butonul Input/Source/AV/video la telecomanda televizorului.  (exemplu în imaginea de mai jos)telecomanda-source
  • Alegeți intrarea corespunzătoare din listă, (în care e conectat cablul ce vine de la STB, de ex: HDMI1 sau HDMI2, sau AV dacă ai conectat STB prin cablu AV). (exemplu în imaginea de mai jos)
    av-cable
    (Cablu AV)

    tv-source

  • Parcurgeți toate intrările pe rind, de pe televizorul dvs. în caz că nu aveți posibilitate să analizați în ce intrare e conectat cablul ce vine de la STB la televizor.
  1. Restartați STB-ul:
  • Deconectați cablul de alimentare de la STB.
  • Păstrați-l deconectat timp de 1-2 minute.
  • Conectați cablul de alimentare înapoi.
  • Dați-i ceva timp pentru ca STB-ul și cablul să se alimenteze, să primească semnalul și să inițializeze.
  1. Dacă ați întreprins măsurile 1-3, dar deranjamentul nu a fost înlăturat, posibil să fie o problemă în cablu/port, pentru a o soluționa e necesar să contactați serviciul support tehnic, disponibil 24/24, numărul de contact este 022 844 555 sau ne puteți scrie pe support@starnet.md, experții tehnici vor conveni ora, pentru asistența tehnică la domiciliu.
Ce viteză de internet este necesară pentru activitățile mele? +

Vitezele de internet recomandate pentru utilizarea produselor și serviciilor terților depind de tipul dispozitivului și de numărul de dispozitive pe care le utilizați.

Vă recomandăm următoarele viteze pentru aceste produse și servicii comune ale terților:

Cum testez viteza la internet? +

Testează-ți viteza Internet

Pentru cele mai bune rezultate, utilizați o conexiune prin cablu – nu WiFi.
Notă: Dacă aveți viteza mica internet printr-o conexiune fără fir, utilizați un cablu Ethernet pentru a vă conecta la routerul dvs. pentru a face testul de viteză. În acest fel, puteți vedea dacă problema este cu serviciul dvs. de internet sau conexiunea wireless. Dacă aveți viteze de internet de 100Mbps sau mai mari, utilizați o conexiune prin cablu pentru a obține cea mai bună viteză. Dacă rezultatul testului de viteză scade sub gama planului curent, vă rugăm să rețineți rezultatele pentru referințe viitoare.
Poti face Speed Test accesând Calitate StarNet.
Înțelegerea rezultatelor testului de viteză
Un Megabit (sau 1 milion de biți) pe secundă. Aveți nevoie de 8 megabiti pe secundă pentru a muta un fișier de 1 megabyte (MB). O fotografie digitală, de exemplu, poate avea dimensiunea de 1 sau 2 MB.

Viteza de descărcare

Viteza cu care datele sunt livrate computerului. Aceasta este cea mai mare informație pe care computerul o poate primi de pe internet într-o secundă. Viteza de descărcare este măsurată în Megabits pe secundă (Mbps).

Viteza de upload

Acesta este inversul vitezei de descărcare. Aceasta măsoară cantitatea maximă de informații pe care computerul dvs. o poate trimite pe internet. Se măsoară în Megabits pe secundă (Mbps).

Depanare

Conexiune lentă la Internet

Pentru a rezolva o conexiune lentă, încercați acești pași:

  • Utilizați o conexiune Ethernet cu fir în locul unei conexiuni wireless pentru a evita interferențele.
  • Închideți orice programe sau descărcări în curs.
  • Resetați modemul și / sau routerul dvs. de internet și reexecutați testul de viteză.
Ce fac daca internetul prin cablu nu functioneaza (am router FTTB)? +

Urmeaza pasii:

1. Asigură-te că routerul este conectat la priza electrică şi este pornit de la butonul ON/OFF, la router trebuie sa lumineze cel putin indicatorul Power. (Dacă ai reconectat în priză și ai apăsat butonul ON/OFF, dar nici un led nu arde, Vezi punctul 7)
2. Asigură-te că toate cablurile si conectoarele sunt corect conectate (conform acestei scheme) în router, și nu sunt deteriorate. (Dacă depistezi că cablul e deteriorat, Vezi punctul 7) 3. Atrage atentia daca lumineaza indicatorul WAN (acesta indică dacă este legatură cu dispozitivul de distributie al companiei Starnet ce livrează servicii în blocul tău). (Daca indicatorul nu lumineaza după ce ai intreprins acțiunile indicate în punctele anterioare, Vezi punctul 7) 4. Daca la router lumineaza indicatoarele Power/WAN , insa la ecranul PC-ului nu se deschide nici o pagina si apare “X” rosu in pictograma conexiunii la retea, necesar de verificat daca adaptorul de retea este activat, in felul urmator: Conectare NIC PC. (vezi pagina: Activarea adaptorului)
5. Daca ai urmat toți pașii, dar conexiunea la internet nu s-a restabilit, și apare “!” galben în pictograma conexiunii la retea, verifică dacă :
a. Verifica conexiunea cablului intre router si calculator. b. Verifica daca calculatorul este setat sa primeasca IP adresa automat. (vezi pagina: Obținerea automata a adresei IP)
c. Verifica daca calculatorul a primit Ip adresa:
Apasa butonul Windows +R, in campul liber scrie CMD, in fereastra neagra scrie ipconfig si apasati Enter. Daca IP Adresa este una care incepe cu 192.168.1.xxx sau 192.168.100.xxx atunci este una corecta

6. Dacă ai urmat pașii anteriori, însă conexiunea la internet lipsește, este necesar să accesaţi setările browser-ului (Opera, Mozilla Firefox, Google Chrome, etc.), de selectat Istoria şi de şters cache/cookie/istorie.

7. Daca internetul la fel nu functioneaza, necesar să vă adresați către serviciul support tehnic, seriviciul disponibil 24/24, nr. de contact este 022 844 555 sau puteți expedia un e-mail la support@starnet.md, experții tehnici vor conveni ora, pentru asistența tehnică la domiciliu.

Activarea adaptorului +

Windows 10

  • Pentru a activa un adaptor de rețea folosind Panoul de control, urmați acești pași:
  • Deschide setările.
  • Faceți clic pe Rețea și securitate.
  • Faceți clic pe Status.
  • Faceți clic pe Modificare opțiuni adaptor.
  • Faceți clic dreapta pe adaptorul de rețea și selectați opțiunea Activare.

Windows 7

  • Apasă pe butonul Start şi apoi selectează Control Panel.
  • Click pe Network and Internet si apoi selecteaza Network and Sharing Center
  • Click pe Change adapter settings
  • Click dreapta pe Network Connection
  • Apasă Connect
Ce factori afecteaza performanta internetului? +

Locație router WiFi:

  • Dacă vă conectați la Internet prin WiFi, asigurați-vă că routerul dvs. este plasat cât mai aproape de mijlocul casei dvs., departe de obstacole (cum ar fi dulapurile) și de pe podea.

Număr de utilizatori:

  • Dacă un număr mare de persoane din gospodărie accesează internet prin Ethernet sau WiFi în același timp sau dacă încercați să utilizați internetul într-o perioadă ocupată a zilei, viteza dvs. de internet poate încetini.

Hardware:

  • Viteza dvs. de internet depinde de echipamentul dvs. O conexiune Ethernet este mai rapidă decât o conexiune WiFi, în timp ce computerele cu hardware mai vechi vă pot încetini viteza de internet. Asigurați-vă că sistemul de operare (OS) și software-ul sunt la zi.

Software-ul:

  • Dacă executați prea multe aplicații care trebuie să vă conectați la internet, viteza dvs. va încetini. Multe dintre aceste programe rulează în fundal, așa că ar trebui să vă verificați setările.

Virusi / Adware / Malware:

  • Virusii, adware-urile și programele spyware se referă la orice program sau software care a fost scris cu intenția de a face rău datelor, dispozitivelor sau oamenilor. Acestea sunt toate tipurile de malware diferite, scurt pentru „software-ul rău intenționat”.
  • Programele malware utilizează alocarea lățimii de bandă, determinând încetinirea computerului și a rețelei. Pentru a verifica dacă computerul dvs. dăunează software, descărcați Security Suite. Utilizarea unui program precum Security Suite vă poate ajuta să abordați problemele potențiale. Nu uitați să descărcați doar software-ul de pe computer sau dispozitive de pe site-uri de încredere.

Memorie de sistem (RAM):

  • Închideți orice programe care nu sunt utilizate pentru a crește performanța computerului sau dispozitivului. Puteți, de asemenea, să luați în considerare să modernizați memoria RAM a computerului.

Streaming:

  • Streamingul de filme și jocuri poate lua  multă lățime de bandă, astfel încât dacă mai multe fluxuri rulează în același timp, Internetul dvs. poate încetini.

Programe de partajare a fișierelor:

  • Programele de partajare a fișierelor precum BitTorrent folosesc cantități uriașe de date, ceea ce poate duce la viteze mai scăzute de conectare.

Firewall-uri:

  • Un firewall monitorizează tot traficul de rețea de pe computer, astfel încât un firewall strict poate duce la viteze mai scăzute de internet. Încercați să resetați firewallul la setările sale implicite.
Obtinerea automata a adresei de IP +

Instrucţiuni pentru sistemele de operare Windows 7

  1. Apasă pe meniul Start, selectează Settings, apoi selectează Control Panel, după care Network and Internet
  2. Click pe Network and Sharing Center, dupa care click pe Change adapter settings
  3. Click cu butonul din dreapta al mouse-ului pe Local Area Network şi apoi selectează Properties
  4. Selectează opţiunea Internet Protocol version 4( TCP/IPv4 ) de la finalul listei şi apoi apasă pe Properties
  5. Selectează Obtain an IP address automatically
  6. Selectează Obtain DNS server address automatically 6. Apasă OK de două ori pentru a confirma setările.

Instrucţiuni pentru sistemele de operare Windows XP

  1. Apasă pe meniul Start, selectaţi Settings, apoi selectează Control Panel, după care Network Connections
  2. Apasă click cu butonul din dreapta al mouse-ului pe Local Area Network şi apoi selectează Properties
  3. Selectează opţiunea Internet Protocol ( TCP/IP ) de la finalul listei şi apoi apasă pe Properties
  4. Selectează Obtain an IP address automatically
  5. Selectează Obtain DNS server address automatically
  6. Apasă OK de două ori pentru a confirma setările.

Instrucţiuni pentru sistemele de operare MAC OSX

  1. Din meniul Apple deschide System Preferences şi selectează Network. Se va deschide fereastra conţinând elementele de reţea.
  2. Notă: Dacă se deschide fereastra New Port Detected apasă OK.
  3. Apasă pe meniul Show, după care selectează placa de reţea pe care o foloseşti pentru a te conecta la modem
  4. Selectează opţiunea TCP/IP
  5. Apasă pe meniul Configure, după care selectează opţiunea Using DHCP
  6. Apasă pe Apply, după care închide fereastra.
Cum conectez PC la retea internet prin router? +

Conectare PC, la retea internet prin Router:

  1. Conectam PC-ul prin cablu la router. Trebuie sa se aprinda indicatorul LAN in care e conectat PC-ul.
  2. Când conexiunea fizică a PC-ului la router este finalizată (cablul e conectat, si placa de retea e pornita), nu mai rămâne decât să configurați computerul pentru o funcționare corectă. Cel mai probabil, chiar și acest lucru nu este necesar, internetul va începe imediat să funcționeze. Dacă acest lucru nu se întâmplă, atunci urmați acești pași:
  • Verifica daca calculatorul e setat sa primeasca IP adresa automat.
  • Verifica daca calculatorul a primit Ip adresa de la router in felul urmator:

* Apasa butonul Windows +R, in cimpul liber scrie CMD, in fereastra neagra scrie ipconfig si apasati Enter. Daca IP Adresa este una care incepe cu 192.168.1.xxx sau 192.168.100.xxx atunci este una corecta.

  1. Aceseaza o pagina WEB pentru a verifica functionalitatea serviciilor.
Cum conectez PC la internet fără router? +

Conectarea la internet prin cablu, în lipsa unui router se poate face doar de către clienții conectați prin tehnologia FTTB:

  1. Se efectuiaza instalarea fizica – conectare prin cablu la router si activare placa de retea (Conectare NIC).
  2. Dupa instalarea fizica a PC-lui se trece la configurarea logica a retelei si anume setarea adresei IP.

Setarea IP-ului pentru interfata de retea se face in felul urmator:

  • Accesati meniul “Start”->”Settings”->”Control Panel”
  • Accesati pictograma sub care scrie “Network Connections”
  • Executati click stanga pe pictograma conexiunii si accesati meniul “Propreties”.

In urmatoarea fereastra dati click stanga pe “Internet Protocol (TCP/IP) si accesati butonul “Properties” dupa cum urmeaza:

  • Implicit, sistemul de operare este setat sa-si auto-configureze adresa IP. Noi il vom seta manual.
  • Asadar, bifati optiunea “Use the following IP address”.
  • Acum puteti sa specificati adresa IP adresa, Subnet Mask, Defaukt Gateway si serverele DNS – care sunt oferite de Compania Starnet.

Verificarea instalarii corecte a placii de retea:

Pentru acest lucru, accesati meniul “Start”->”Settings”->”Control Panel” dupa care accesati pictograma cu numele “System” si dati click pe tab-ul “Hardware” – apasati acum butonul “Device manager”. Va aparea urmatoarea fereastra:

Accesați secțiunea “Network adapters”, acolo se afla instalata o placa de retea “Realtek RTL8139”. In cazul in care va aparea un semn de exclamare in dreptul numelui placii va trebui sa instalati driverele corespunzatoare sau sa rezolvati eventualele conflicte de sistem. In cazul in care apare simbolul “!” atunci adaptorul de retea cauzeaza probleme severe sistemului de operare, motiv pentru care placa este dezactivata.

O alta modalitatea de a vedea daca placa a fost instalata cu succes, apelati la utilitarul “ipconfig” sub Command Prompt astfel: “ipconfig /all”.

Rezultatul comenzii va fi unul asemanator celui de mai jos:

Ce pot face să am WiFi mai bun? +

Conexiunea la internet prin WI-FI este afectata de mai multi factori, pentru a imbunatati calitatea conexiunii la WI-FI cit si viteza de navigare, puteti face citeva lucruri pentru a obtine un serviciu mai bun:

  1. Amplasarea routerului WI-FI

Dacă utilizați WiFi în mod egal în toată casa, modemul și routerul WiFi ar trebui să fie plasate cât mai aproape de mijlocul casei dvs. Acest lucru vă ajută să oferiți cel mai bun semnal WiFi posibil.  Dacă există o cameră media principală în care utilizați cel mai mult WiFi, routerul WiFi ar trebui amplasate acolo. Acest lucru vă permite să conectați dispozitive care necesită mai multă lățime de bandă, cum ar fi streaming video sau sisteme de joc, direct în routerul WiFi și minimizați nevoile wireless ale acestor dispozitive. Dacă camera dvs. media nu se află în mijlocul casei dvs., puterea semnalului WiFi pentru alte dispozitive ar putea fi afectată cu cât vă deplasați mai departe de modem și router WiFi.

(vezi cum corect sa amplasezi routerul cu ajutorul acestui video)

  1. Evitarea blocantelor de semnal

Evitați să-l plasați într-un dulap sau să-l așezați în spatele ceva (cum ar fi un televizor, un acvariu sau o scară) care ar putea slăbi semnalul WiFi.

Nu-l așezați pe podea sau jos la sol.

Nu-l așezați lângă ferestre.

Deschideți ușile către camera în care ați plasat modemul și routerul WiFi. Este important să oferiți o „cale” clară pentru routerul modem și WiFi.

Elementele care pot interfera cu semnalele WiFi

Potențial redus pentru interferențe:
  • Lemn
  • Ghips
  • Material sintetic
Potențial scăzut / mediu pentru interferențe:
  • Sticla vopsită
Potențial mediu pentru interferențe:
  • Apă
  • Cărămizi
  • Marmură
Potențial mediu / mare pentru interferențe:
  • Telefon fără fir (2.4GHz)
  • Monitor bebe
  • Cuptor cu microunde (până la 15 metri)
Potențial ridicat pentru interferențe:
  • Beton
Potențial foarte mare pentru interferențe:
  • Metal
  1. Folosirea doar 5 GHz

Cele mai noi routere WiFi sunt capabile să transmită atât pe canale de 2,4 GHz cât și pe 5GHz, permițând conectarea unui număr mare de dispozitive. Canalul de 5 GHz este mai rapid, dar poate acoperi o portiune puțin mai mică. Dacă locuința dvs. are nevoie de o gamă mai mică (de exemplu, case mai mici, case de locuit, apartamente) și utilizați în mare parte dispozitive mai noi care acceptă 802.11n sau 802.11ac, atunci încercați să difuzați numai pe canalul 5GHz pentru a obține viteze mai rapide pe toate dispozitivele. Pentru a utiliza doar canalul de 5 GHz, conectați-vă la routerul WiFi și opriți difuzarea canalului dvs. de 2,4 GHz.

  1. Latimea canalului

Multe routere WI-FI au predefinit selectarea automata a canalului pe care se propaga undele WI-FI.   In casele in care sunt numeroși vecini în apropiere (de exemplu, apartamente sau locuințe de oraș) si au  rețelele WiFi, este posibil să întâmpinați unele interferențe WiFi. Cu cât lista de rețele disponibile este mai lungă, cu atât este mai probabil ca canalul WiFi să vă afecteze intensitatea semnalului. Dacă reporniți routerul, el selectează automat cel mai bun canal disponibil din nou.

  1. Analiza si modificarea canalului manual

Pentru a face o analiza mai ampla cu privire la canalele optime pentru WIFI, instaleaza aplicatia WiFi analyzer, pentru a alege cel mai liber Wifi canal.

Dacă doriți un randament maxim și o interferență minimă, canalele 1, 6 și 11 sunt cele mai bune alegeri. Dar, în funcție de alte rețele wireless din vecinătatea dvs., unul dintre aceste canale ar putea fi o opțiune mai bună decât celelalte.

Din explemplul de mai jos puteti observa ca canalul 7 si 8 ar fi cele mai potrivit.

\

  1. Identificarea punctelor moarte

Chiar și cu routere care utilizează cele mai noi tehnologii WiFi, s-ar putea să ai viteze WiFi mai mici în anumite părți ale casei tale.

Majoritatea dispozitivelor, cum ar fi tabletele, telefoanele inteligente și computerele care funcționează pe WiFi includ bare pentru a arăta puterile semnalului pe care le primesc de la routerul WiFi. Urmăriți barurile WiFi în timp ce vă plimbați prin casă. Cu cât ești mai departe de modemul tău, cu atât vei vedea mai puține bare.

Dacă doriți să vedeți și mai multe detalii, puteți efectua o parte din propriile dvs. testări folosind aplicații gratuite și plimbându-vă în jurul casei dvs. pentru a examina puterea WiFi schimbătoare în diferite camere. Instrumentele vor afișa o bară care măsoară puterea semnalului real în dBms; cu cât scorul se apropie de -30 dBm, cu atât mai bine. Puterea semnalului mai mică de -70 dBm poate duce la performanțe WiFi slabe.

Acest feedback vă va ajuta să determinați cele mai bune camere pentru a utiliza dispozitivele dvs. activate pentru WiFi, în special cele care necesită o lățime mare de bandă, cum ar fi streaming video sau sisteme de jocuri.

  1. Schimbati pozitia antenelor pe router.

Direcția radiației emise va fi perpendiculară pe direcția în care îndreptați antena. Asta înseamnă că, dacă poziția antenei routerului WiFi este verticală, va emite radiații într-un plan orizontal. Dacă îndrepți antena WiFi orizontal, undele vor fi emise vertical. La fel puteti utiliza aplicatia WiFi analyzer pentru a pozitiona antenna in cel mai efficient mod.

  1. Schimbati periodic parola de acces la reteaua de Wifi.

Aflarea parolei de catre persoane terte din apropiere poate duce la conectarea unui numar mai mare de dispozitive la reteaua WI-FI in acelasi timp, ce poate conditiona micsorarea vitezei.

Vreau sa returnez un echipament TV +

Va fi necesar să vă prezentați in oficiu cu buletinul de identitate și pe loc depuneți cerere.

Condițiile de retur a echipamentelor vor fi comunicate de consultantul de vînzări în conformitate cu condițiile contractului semnat de dvs.

Cum se activează adaptorul WiFi pe laptop? +

Nu este nimic dificil să porniți conexiunea wireless de pe laptop. Trebuie doar să cunoașteți tastele funcționale pentru a permite comunicarea fără fir pe laptopul mărcii dvs., deoarece fiecare producător joacă cu combinațiile de taste în felul său. Cei care încearcă să înțeleagă:

  • Pentru laptopul Asus, trebuie doar să apăsați Fn+F2;
  • Butonul fără fir de pe laptopul HP este o combinație de Fn+F12 sau un buton tactil cu un model de antenă în acele modele în care este disponibil;
  • Pentru Lenovo apăsați Fn+F5 sau un întrerupător special, care este indicat în instrucțiuni;
  • Acer și Packard Bell includ o rețea cu o combinație de Fn+F3;
  • Pe diferite modele Samsung, aceasta este fie Fn+F9 fie Fn+F12.

În cazul în care combinațiile standard nu sunt adecvate (în modelele noi se poate introduce și altul), atunci trebuie acordată atenție instrucțiunilor producătorului, în care trebuie indicate toate informațiile necesare legate de funcționalitatea laptopului. În orice caz, ar trebui să fie butonul Fn și, în lipsa acestuia, apăsați un buton special cu un model de antenă sau un comutator.

Activarea wireless pe un laptop în alte moduri.

Dacă tastatura nu este marcată cu un întrerupător, aceasta poate fi plasată pe panoul lateral sau pe partea inferioară a laptopului. Situate în partea de jos a butoanelor sunt abia vizibile, deci trebuie să acorde o atenție deosebită pentru a găsi acolo. Dacă nici combinația, nici comutatorul nu ar putea să activeze rețeaua fără fir, atunci cel mai probabil, Wi-Fi-ul nu este configurat și este timpul să o faceți.

 

Taste rapide sau switch hardware

 

Mai întâi de toate, trebuie să activați fizic adaptorul Wi-Fi. Pe diferite modele de notebook-uri, această procedură este ușor diferită, însă sensul acesteia este același: trebuie să găsiți comutatorul hardware sau să utilizați tastele funcționale. Luați în considerare câteva exemple:

 

Puteți continua opțiunile pentru activarea Wi-Fi pentru o lungă perioadă de timp, citând modalități pentru MSI, Acer, Samsung și alte mărci. Chiar și serii diferite ale aceluiași producător au moduri diferite de a activa modulul wireless, prin urmare:

 

Inspectați carcasa laptopului pentru prezența unui switch hardware sau a butonului de alimentare Wi-Fi.

Examinați tastatura – una dintre tastele din rândul F1-F12 trebuie să fie etichetate conexiune fără fir. Dacă îl apăsați împreună cu butonul Fn, adaptorul se va activa sau dezactiva.

Dacă aveți un laptop din seria Sony Vaio, este posibil să nu existe o cheie hardware sau un buton Fn de pe tastatură. Pentru a funcționa Wi-Fi în acest caz, este nevoie de o rețea specială VAIO Smart Network, care poate fi găsită pe site-ul oficial al producătorului.

 

Configurarea Wi-Fi pe diferite versiuni de Windows

Cu includerea fizică a modulului veți înțelege destul de repede. Uneori, aici se termină setarea Wi-Fi: sistemul realizează independent acțiunile rămase necesare, afișând o listă cu punctele wireless disponibile. Dar, uneori, trebuie să stabiliți o conexiune manuală.

Indiferent de versiunea Windows, trebuie mai întâi să verificați dacă driverele pentru modulul Wi-Fi sunt instalate fără erori:

 

Pentru fidelitate, este mai bine să mergeți la site-ul oficial al producătorului de laptop și să găsiți cea mai recentă versiune   modul driver rețea fără fir   pentru modelul dvs. În plus, faceți clic dreapta pe adaptor și selectați „Activare” (dacă se oprește lucrul).

 

Windows 7

În Windows 7, ordinea conectării la o rețea fără fir a fost ușor modificată, devenind un pic mai simplă. Acum, toate rețelele disponibile sunt afișate după ce faceți clic pe pictograma Wi-Fi din tava de sistem. Dar dacă nu există nici o icoană, atunci:

 

  1. Mergeți la centrul de control al rețelei.
  2. Faceți clic pe „Modificați setările adaptorului”.
  3. Găsiți o conexiune fără fir și asigurați-vă că este pornită.

După pornirea conexiunii fără fir, va apărea tava pictograma Wi-Fi. Faceți clic pe acesta pentru a vedea o listă cu punctele disponibile, selectați o rețea și faceți clic pe „Conectați”.

 

Windows 8

În Windows 8, ordinea conectării la Wi-Fi a rămas aceeași, dar modul „În avion” a fost adăugat, cu care trebuie să puteți lucra. Dacă driverul adaptorului este instalat și conexiunea fără fir funcționează corect, atunci în panoul de notificare veți vedea pictograma Wi-Fi, când faceți clic pe acesta, apare o listă cu rețelele disponibile.

 

Dacă nu există nicio pictogramă, urmați aceiași pași ca și în Windows 7 – deschideți fereastra „Modificați setările adaptorului” și porniți conexiunea wireless. Dacă nu există o conexiune wireless în sine, verificați driverele și starea modulului – totul ar trebui să fie pornit și instalat.

Dacă adaptorul este activat, sunt instalate drivere, dar nu există rețele disponibile, verificați dacă pictograma modului „În avion” nu se blochează în panoul de notificare. Dacă este, trebuie să dezactivați acest mod. Pentru a face acest lucru, faceți clic pe pictogramă și traduceți cursorul în starea „Dezactivat”.

 

Windows 10

Pe Windows 10, totul a rămas același cu modificările minore, astfel încât să vă dați seama rapid cum să conectați un laptop la Wi-Fi:

 

  1. Faceți clic pe pictograma tavă fără fir.
  2. selecta rețeaua dorită.
  3. Faceți clic pe „Conectați” și introduceți parola.

 

Dacă nu este afișat punctul de acces, încercați să configurați setările de rețea. Faceți clic pe linkul cu același nume – se deschide secțiunea „Rețea și Internet” a opțiunilor Windows 10.

Aici vă interesează două file:

 

 

Wi-Fi – asigurați-vă că rețeaua wireless este pornită.

Modul „în plan” – asigurați-vă că modul este dezactivat.

 

Puteți accesa secțiunea pentru a schimba setările adaptorului și pentru a activa conexiunea fără fir. Pur și simplu, pe Windows 10, aveți mai multe opțiuni echivalente – trebuie doar să alegeți un mod mai convenabil

 

Oamenii din întreaga lume cumpără zilnic pentru uz personal propriile modele de calculatoare sau laptopuri. Dar nu toți utilizatorii profesioniști știu cum să-și stabilească munca, să instaleze diverse programe, să le conecteze la Internet.

 

În acest articol vom încerca să luăm în considerare instrucțiuni pas cu pas Cum să activați Wi-Fi pe un laptop și pe un computer. Principiul pentru toate laptopurile este același, vom analiza cum să activați Wi-Fi pe mai multe modele, cele mai comune modele de laptopuri, precum și separat pe Windows. Și așa. Totul este în ordine.

 

Cum se activează Wi-Fi în Windows

 

Acum, ia în considerare modul de accesare a Internetului în Windows. Există mai multe soiuri de Windows. Puteți să îl instalați laptop laptop   7 sau 8, Windows XP sau Vista. Ne vom concentra pe două: Windows 7 și Windows 8, deoarece acestea sunt cele mai populare în acest moment.

 

Cum se activează Wi-Fi pe Windows 7

 

Și deci ce trebuie să faceți pentru a activa Wi-Fi pe Windows 7:

 

  1. Primul lucru pe care trebuie să-l facem este să mergeți la meniul Start și să selectați Panoul de control acolo. Selectăm subsecțiunea „Rețea și Internet”. Există, de asemenea, mai multe subsecțiuni aici, dar avem nevoie de „Network and Network Management Center partajarea“. O găsim și mergem.
  2. Veți avea o fereastră separată unde găsim fila „Schimbați setările adaptorului” și faceți clic pe ea.
  3. O altă fereastră se deschide. Găsiți eticheta „Conexiune de rețea fără fir”. În această comandă rapidă, faceți clic pe butonul din dreapta al mouse-ului și în comanda apărută „connect / disconnect”.
  4. Se va deschide o listă de rețele, unde vom selecta una de care avem nevoie și vom face clic pentru a vă conecta.

 

De regulă, rețeaua este protejată de o cheie, așa că veți deschide o altă fereastră în care va trebui să introduceți o parolă într-un anumit câmp.

 

Dacă ați făcut totul în mod corect, în colțul din dreapta jos al desktopului apare o pictogramă care indică faptul că accesul la Internet este activ.

 

Cum se pornește Wi-Fi pe Windows 8

 

Porniți Wi-Fi pe Windows 8:

 

Ca și în cazul conectării rețelei la Windows 7, inițial efectuăm aceleași acțiuni: „Start” -\u003e „Panou de control”.

După ce am atins fila de mai sus, selectați „comutați la vizualizarea clasică” și găsiți „Centrul de control al conexiunii la rețea”. Veți vedea o listă de programe în care găsim „Wireless Network Connection”.

Apoi, folosind butonul din dreapta al mouse-ului, faceți clic pe programul de mai sus și selectați comanda „Proprietate”. Acest dosar ar trebui să aibă „Obțineți automat o adresă IP”. Dacă marca este, apoi apăsați butonul „OK”.

Apoi trebuie să revenim la folderul Network Connection Management. Aici găsim din nou „Wireless Network Connection” și din nou cu butonul din dreapta al mouse-ului selectăm comanda „Conectare – Deconectare”.

După aceea, o fereastră suplimentară „Conectați-vă la rețea” se va deschide în fața dvs., unde selectăm rețeaua de care avem nevoie și faceți clic pe butonul „Conectare”.

 

Dacă ați făcut totul corect, pictograma corespunzătoare apare în bara de activități.

Ce fac dacă lipseşte reţeaua WiFi la laptop? +

1. Dacă laptopul tău nu vede nicio rețea WiFi, este necesar de pornit modulul WiFi. (Vezi pagina Cum se activează adaptorul WiFi)
2. Asigură-te că routerul este conectat la rețeaua electrică şi este pornit de la butonul ON/OFF. La router trebuie să lumineze cel puțin indicatorul Power. Dacă ai reconectat în priză și ai apăsat butonul ON/OFF, dar nici un led nu arde, apelează la Serviciul Suport Clienți.
3. Asigură-te că la router luminează indicatorul WiFi (wireless), dacă nu – apasă butonul WLAN de pe carcasa routerului, pentru a activa rețeaua WiFi la router.
4. Asigură-te că te aflati în raza de acoperire a routerului.

Taxe Suplimentare +

Taxele suplimentare le puteți vizualiza aici.

Cum instalezi Bitdefender Internet Security 2018? +
  • Accesează contul Bitdefender Central.
    Dacă nu ai un cont, te rugăm să-ți creezi unul.
  • Activează contul cu ajutorul codului pe care l-ai primit pe email după conectare.
  • Toate posibilitățile de utilizare a softului le găsești în Ghidul Bitdefender.
  • Dacă ai întâlnit dificultăți la instalare, vizualizează video tutorial.
5 soluții pentru a crește acoperirea rețelei Wi-Fi +

Ghid video pentru amplasarea routerului Wi-Fi, ca să ai o conexiune perfectă la internet.

Click AICI

Cum schimb parola Wi-Fi? +

Denumirea rețelei și parola Wi-Fi le puteți modifica prin cabinetul personal (pentru modelele de routere oferite de StarNet).

În cabinetul personal accesați compartimenul Alte Servicii > Wi-Fi> Schimbă parola!

  • Punct acces SSID: scrieți denumirea nouă de rețea;
  • Parola nouă: indicați parola nouă.

În cazul în care aveți router personal, parola o modificați în setările echipamentului.

Ce fac dacă viteza conectării nu corespunde cu cea contractuală? +

Este necesar să vă adresați către serviciul support tehnic pentru verificări, seriviciul este disponibil 24/24,  numărul de contact este 022 844 555 sau puteți expedia un e-mail la support@starnet.md.

Este posibilă conectarea la inernet fără cablu? +

StarNet efectuează conectarea doar prin intermediul Fibrei Optice, cablul fiind trasat, în mod obligatoriu, până în casă/apartament. La cablul trasat este posibilă conectarea router-ului Wi-Fi pentru a avea rețea wi-fi la domiciliu.

Ce fac dacă este deteriorată telecomanda? +

O telecomandă nouă, puteți procura în Centrele Comerciale StarNet sau puteți face chemare tehnicianului la domiciliu, pentru livrarea acesteia.

Ce fac dacă s-a deteriorat cablul? +

În acest caz este necesar să vă adresați către serviciul support tehnic, seriviciul disponibil 24/24, nr. de contact este 022 844 555 sau puteți expedia un e-mail la support@starnet.md, experții tehnici vor conveni ora, pentru asistența tehnică la domiciliu.

Este posibil să portez numărul de la un operator de telefonie mobilă? +

StarNet prestează servicii de telefonie fixa, respectiv in rețeaua StarNet pot fi portate doar numerele de la operatorii de telefonie fixă.

Cum pot porta numarul de la un alt operator la StarNet? +

Este ncesar să se prezinte titularul contractului in oficiu StarNet cu buletinul de identitate și pe loc se depune cerere de portare a numarului.

Ce este portarea numărului? +

Portarea numerelor este un serviciu care va permite să pastrați numărul de telefon atunci cînd schimbați furnizorul de rețele și servicii de telefonie.

Portarea numerelor oferă clienților libertatea de a alege furnizorul în baza unor criterii așa cum ar fi: calitatea serviciilor, tarifele utilizate, serviciul relații clienți etc. Libertatea lor de migrare nu este influențată de inconveniențe și costuri care apar odată cu schimbarea numerelor.

Informația este pe http://www.portare.md/

Cum verific dacă au ajuns banii in cont? +

Balanța contului o puteți verifica cu aujutorul Cabinetului Personal, apelând la 022 844 444 sau în chat online.

Cum accesez adresa electronică xxx@starnet.md? +

Adresa electronică oferită de compania StarNet o puteți accesa pe acest link : https://mail.starnet.md/mail/
Username: indicați denumirea completă a adresei xxx@starnet.md sau xxx@star.md
Password: în caz că ați uitat parola, o puteți reseta adresându-vă la serviciul support clientelă 022 844 444, 022 844 555 , în chat online sau pe E-mail: support@starnet.md

Pot folosi numarul non-geografic peste hotare? +

StarNet prestează servicii doar pe teritoriul R.Moldova, respectiv și numarul telefonic oferit poate fi utilizat doar de la IP adresele din R.Moldova.

Din ce motiv nu primesc factura lunară? +

În caz că dvs., în decurs de mai multe luni, nu primiți factura, este necesar să ne avizați la nr. 022 844 444, în chatul online sau la adresa electronică support@starnet.md.

Pot fi conectat doar la televiziune? +

Compania StarNet oferă televiziune digitala, și conectarea are loc doar impreună cu internetul.

Unde aflu personal ID? +

Personal ID este indicat în contractual dvs. și pe factură.

Unde aflu loghin-ul si parola de la cabinetul personal? +

Loghin-ul îl gasiți in contract dar parola o puteți activa utilizînd comanda „Ai uitat parola?”

Cum intru în cabientul personal? +

Pentru a intra in Cabinetul personal accesați acest link https://my.starnet.md/ , loghin-ul coincide cu loghin-ul contractului dvs., dar parola o puteți activa utilizînd comanda „Ai uitat parola?”

Doresc sa-mi returnati banii +

Va fi necesar să vă prezentați in oficiu cu buletinul de identitate și pe loc depuneți cere.

Returul are loc in termen de 10 zile lucratoare.

Cum să-mi schimb echipamentul pe unul mai performant? +

Va fi necesar să vă prezentați in oficiu cu buletinul de identitate și pe loc depuneți cerere.

Condițiile de schimb a echipamentului vor fi comunicate de consultantul de vînzări si depind de oferta care este la moment.

Vreau să mai conectez un TV. +

Va fi necesar să vă prezentați in oficiu cu buletinul de identitate și pe loc depuneți cerere.

Condițiile de conectare a echipamentelor suplimentare vor fi comunicate de consultantul de vînzări si depind de oferta care este la moment.

Vreau să returnez un echipament TV. +

Va fi necesar să vă prezentați în oficiu cu buletinul de identitate și pe loc depuneți cererea.

Condițiile de retur a echipamentelor vor fi comunicate de consultantul de vînzări în conformitate cu condițiile contractului semnat de dvs.

De ce acte este nevoie la încheierea contractului? +
    Pentru încheierea contractului de abonare la servicii trebuie să prezentați unul din următoarele acte:

  • Buletinul de identitate cu fișa de însoțire
  • Permis de conducere
  • Pașaport
Unde mă adresez în cazul în care nu găsesc raspunsul la întrebarea mea? +

În cazul în care nu găsiți aici răspuns pentru o întrebare, vă rugam sa ne trimiteți un mail la adresa support@starnet.md sau să ne contactați la numărul de Serviciu Clientelă – 022. 84 44 44.

Oferiți serviciu de suport tehnic permanent? +

Da, Departamentul de Suport Tehnic răspunde solicitărilor dumneavoastră 24 de ore din 24, 365 de zile pe an și poate fi contactat prin oricare din modalitățile de mai jos:

  • Tel.: 022 844 555
  • E-mail: support@starnet.md
Am nevoie de suport tehnic pentru a instala videotelefonul? +

Videotelefonul poate fi instalat foarte simplu și nu necesită cunoștințe tehnice avansate. În caz că apar anumite impedimente, apelați la Serviciul Clientelă – 022. 84 44 44.

Avantajele serviciului Telefonie Digitala (VOCE) +
  • Accesibil
  • Număr la alegere
  • Utilizare pe alte dipozitive mobile
  • Calitate înaltă
  • Costuri mici
  • Conectarea serviciului FAX, e-mail
  • Opțiuni: CLIR, CLIP, ănregistrare număr, transfer apel, etc.
Pot instala numarul de telefon pe mai multe dispozitive? +

Da, puteti instala numarul de telefon pe mai multe dispozitive dar trebuie sa fiti constient de faptul ca se poate raspunde si se poate apela doar de pe dispozitivul pe care este descarcata aplicatia.

Trebuie să instalez un dispozitiv suplimentar pentru a beneficia de o linie de telefonie fixă? +

Nu este necesar sa instalezi un dispozitiv suplimentar pentru a instalarea liniei de telefonie fixă. În situația în care totuși dorești sa folosești serviciul de internet prin cablu și cel de telefonie fixă prin aceeași conexiune, îți poți instala propriul dispozitiv de tip Gateway, în care intri cu conexiunea de acces la internet și ieși cu o conexiune de acces la internet la care se adaugă și linia de telefonie fixă. Totodată serviciul poate fi utilizat și prin intermediul unui software instalat pe computer sau în anumite cazuri chiar și pe telefonul mobil.

Cum funcționează serviciului de Fax2Mail & Mail2Fax? +

Pentru a beneficia de serviciul Fax2Mail & Mail2Fax:

  • Se necesită o conexiune internet
  • Activarea unui număr suplimentar, de fix StarNet.

Vezi aici ghidul de utilizare a serviciului!

Unde mă adresez în cazul unor defecțiuni tehnice? +

Dacă ai un deranjament, ne poți sesiza telefonic la numarul: 022 844555 (dacă ai această posibilitate) prin e-mail la adresa support@starnet.md. În mod normal orice deranjament se remediază în termen de 4 maxim 48 de ore de la sesizarea acestuia.

Unde mă adresez în cazul unor defecțiuni tehnice? +

Dacă ai un deranjament, îl poți sesiza telefonic la numarul: 022 844555 (dacă ai această posibilitate) prin e-mail la adresa support@starnet.md. În mod normal orice deranjament se remediază în termen de 4 maxim 48 de ore de la sesizarea acestuia.

Cum pot beneficia de un recalcul? +

Un recalcul poate fi realizat prin:

  • Completarea unei cereri-tip în centrul de vânzări şi indicarea motivului.
  • Prin Cabinetul Personal.
  • Un apel la oficiul StarNet din sectorul tău. (//starnet.md/servicii/contacte-home/)

*Cererea depusă se analizează timp de maximum 10 zile calendaristice din momentul înregistrării cererii depuse de către client.

Ce fac, dacă nu sunt de acord cu suma emisă din factura? +

Procedura de examinare a reclamaţiilor o găseşti aici.

Pot refuza factura fizică în favoarea celei electronice? +

Da. Pentru a recepționa doar factura electronică la email, accesati Cabinetul Personal, rubrica Informatii Personal, selectați Metoda de recepţionare a facturii selectați opțiuniea Prin email, dupa care Salvați schimbările.

Unde pot achita factura? +
Achitare online pay.starnet.md fără comision
Online Banking comertbank.md
da.victoriabank.md
fincompay.md
maib.md
moldindconbank.md
telebank.md
emobias.md
fără comision
fără comision
fără comision
fără comision
fără comision
fără comision
comision – 3 MDL
Online Payment bpay.md
paynet.md
oplata.md
pay.nettopro.md
comision – 1%
comision – 1%
comision – 2%
comision – 2%
Terminale de plăţi electronice PayNet
MMPS
NettoPro
QIWI
comision – 1%
comision – 2%
comision – 2%
comision – 2%
Filiale şi reprezentanţe ale băncilor EnergBank
EuroCreditBank
Eximbank
Mobiasbanca
Moldova Agroindbank
FinComBank
MoldIndConBank
VictoriaBank
fără comision
fără comision
fără comision
comision – 1 MDL
comision – 1 MDL
comision – 4 MDL
comision – 2 MDL
comision – 2 MDL
Centrele Vanzari „StarNet” Toate oficiile fără comision
Care este termenul de achitare pentru serviciile StarNet? +

Achitarea serviciilor StarNet se face lunar, până în ultima zi a lunii premergătoare.

Cum pot verifica factura? +

Factura se expediază lunar prin poștă și adițional prin emailul pe care l-ați indicat la semnarea contractului. În plus ea poate fi vizualizată în orice moment în Cabinetul Personal.

Avantajele serviciilor StarNet +

1. Conectarea rapidă și gratuită
2. Trafic nelimitat
3. Viteză înaltă garantată pentru fiecare abonat
4. Suport tehnic profesional 24/24 (chiar și în cazul deconectărilor de energie electrică, 8 ore)
5. Echipe de intervenție în cazuri excepționale
6. Nu este nevoie de echipamente suplimentare (Orange, MaxDsl, Sun Communication)
7. Condițiile meteo nu influențează calitatea serviciului (Orange)
8. Canal simetric (transmiterea rapidă a fișierelor)
9. Acces la rețeaua municipală Wi-Fi
10. Centre de deservire a clienților în Chișinău
11. Posibiltatea de a schimba adresa
12. La întârzierea achitării facturii nu se percepe taxă suplimentară pentru abonament
13. Acces la pagina pesonală, cabinet personal pentru a vedea starea contului sau a efectua modificări în contract direct de acasă.

Cum conectăm mai multe calculatoare la rețeaua de Internet? +

Pentru a conecta două și mai multe calculatoare, la rețeaua de internet, e nevoie de un router (Tehnologia FTTH/FTTB), sau de Switch cu alocarea IP adresei adiționale pentru fiecare dispozitiv conectat (40 lei/lunar) (FTTB).

Cum pot beneficia de un recalcul? +

Un recalcul poate fi realizat prin:

  • Completarea unei cereri-tip în centrul de vânzări şi indicarea motivului.
  • Cu ajutorul Cabinetului Personal.
  • Un apel la oficiul StarNet din sectorul tău.

*Cererea depusă se analizează timp de maximum 10 zile calendaristice din momentul înregistrării cererii depuse de către client.

Schimbarea titularului contractului? +

Pentru a schimba persoana titulară a contractului trebuie depusă o cerere-tip în centrul de vânzări și anexarea copiei buletinului titularului actual și a celui nou.

Sistarea serviciilor pe o perioadă de timp? +

Perioada de sistare a serviciilor în decursul unui an contractual este 60 zile.
Solicitarea poate fi depusă prin una din modalitățile enumerate mai jos:
1. În centrele comerciale StarNet.
2. La telefon (022) 844-444 – serviciul clientelă.

Schimbarea adresei clientului? +

Adresa poate fi schimbată prin una din modalitățile enumerate mai jos:

  • Scrierea unei cereri-tip în centrul de vânzări.
  • Transmiterea cererii prin intermediul “Cabinetului personal”
  • Înregistrarea cererii la telefon (022) 844- 444 serviciu clientelă.

 

Migrarea la diferite pachete? +

Migrarea:

  1. La un pachet mai mare este posibilă doar cu suplinirea plății de garanție și intră în vigoare din ziua solicitată de client.
  2. La un pachet mai mic începînd cu data de 1 a lunei următoare. (Posibilitatea se verifică în baza condițiilor promoționale.)

* Clientul va depune o cerere în centrul de vînzari StarNet cu prezentarea buletinului de identitate.

Cum mă pot abona la serviciu de internet? +

Mai întâi trebuie să verifici dacă te afli în aria de acoperire. Dacă te afli în interiorul acesteia este suficient să ne contactezi numărule de telefon : 022 845555 și să îți faci o programare pentru instalarea serviciului. În mod normal instalarea se face în maxim două zile lucrătoare, însă pot exista situații în care datorită condiționărilor tehnice instalarea să dureze puțin mai mult. Dacă nu te afli în aria de acoperire ne poți contacta pentru a verifica dacă avem în vedere acoperirea în viitor a zonei în care locuiești.

Unde mă adresez în cazul unor deranjamente tehnice? +

Dacă ai un deranjament tehnic, îl poți remedia urmând instrucțiunile de pe site, sesiza telefonic la numărul de contact: 022 844555 activ 24/24, pe chatul de pe site sau prin e-mail la adresa support@starnet.md.

Este posibil să închei un contract cu buletin străin (rude de gradul 1, etc)? +

Nu. Contractul se încheie doar pe persoana prezentă autentificată prin buletinul de identitate propriu.

Cum pot achita factura sau abonamentul lunar? +

Plățile pot fi efectuate prin modalităţile cunoscute:

  • ghişeele băncilor şi bancomatelor (Energbank, EuroCreditBank, Eximbank, Victoriabank, Mobiasbanca, Moldova Agroindbank, Fincombank, Moldindconbank),
  • centrele de vânzări StarNet,
  • terminale de plăţi electronice, servicii de online banking şi online payment.
  • online direct de pe site-ul StarNet https://pay.starnet.md utilizând cardul bancar Visa sau MasterCard (inclusiv Visa Electron şi Maestro).
Ce înseamnă FTTB și FTTH? +

FTTB – (acronim provenit de la Fiber To The Building) este un termen folosit pentru o rețea de telecomunicații care folosește cabluri de fibră optică de la nodul de distribuție a operatorului până la blocul locativ, de unde se ditribuie locatarilor internet prin cablu UTP (Este format din 4 perechi de fire, izolate între ele).
FTTH – (acronim provenit de la Fiber to the Home) este o cale de comunicaţie pe cablu optic care porneşte de la echipamentul de comutaţie al operatorului intrând în limita reşedinţei sau a spaţiului de birou al abonatului. (Pentru conectare se folosește Media convertor, sau Fiber Optic Router).

Avantajele telefoniei de la StarNet: +

1. Taxa de conectare – 0 lei
2. Taxa de abonament – 0 lei
3. Tarificare la secundă
4. Conectare rapidă
5. Minute gratuite în rețeaua StarNet și a altor provideri locali
6. Cele mai avantajoase tarife pentru apeluri internaţionale, interurbane și spre reţelele mobile (economie până 30-50%)
7. Calitate înaltă a prestării serviciului
8. Posibilitatea alegerii numărului
9. Prin accesarea contului personal ai acces la: starea contului, extragerea facturii, istoria achitărilor, vizualizarea descifrării convorbirilor s.a.
10. Opţiuni adiţionale gratuite (CLIP, CLIR, Call Forward, Call Transfer, Call Waiting, Conference Call)

Când se emite factura lunară, cum intru în posesia facturii și care este termenul de plată? +

Factura se emite până în data de 15 a lunii.

Puteți intra în posesia facturii direct prin Cabinetul Personal. În Cabinetul Personal, în compartimentul cont de plată, sau achitați direct pe numărul de ID (cont personal).

Termenul de plată a contului este până în ultima zi a lunii curente.

Posibilități de utilizare a serviciului de telefonie fixă de la StarNet. +
  • Utilizarea unui telefon clasic: conectarea telefonului se face folosind un adaptor special ATA (Analogue Telephone Adapter).
  • Utilizarea unui telefon SIP –  se aseamănă şi are o utilizare identică telefonului  clasic.  Se conectează direct la reţeaua de date.
  • Utilizarea PC-lui pentru efectuarea convorbirilor (se instalează un program la PC, care simulează interfaţa unui telefon normal atât din punct de vedere funcţional cât și din punct de vedere grafic. Este necesar  un dispozitiv  de recepţie și transmisie a semnalului de voce (garnitură cu microfon). Are un șir de posibilităţi suplimentare (înregistrarea convorbirilor, apeluri video in reţeaua StarNet, efectuarea concomitentă a mai multor convorbiri (de la 1 sau două PC-ri, de la telefon si PC,  s.a.) la solicitarea clientului de ai fi alocate mai multe linii pentru 1 singur număr de telefon).
  • Utilizarea Telefonului mobil. Telefoane mobile care suportă aplicații de SIP, fiind  conectate la Internet (printr-o conexiune wireless sau direct prin servicii 3G) se pot  utiliza pentru efectuarea şi primirea apelurilor de telefonie fixă. (Exista aplicaţii incorporate in sistemul de operare a telefonului mobil sau aplicaţii care se instalează pe telefonul mobil cum ar fi  sipdroid, nimbuzz , bria).
Conectare la telefonia StarNet +

StarNet te conectează la Serviciul de Telefonie Fixă rapid și gratuit, în baza protocolului SIP. Pentru a beneficia de acest serviciu trebuie să fii conectat a internet, indiferent dacă este vorba de StarNet sau alt provider.

Avantajele televiziunii StarNet: +
  1. Calitate înaltă, semnal digital
  2. Canale HD
  3. Opțiuni  interactive (pauza, restartarea emisiunii)
  4. Reluarea emisunilor difuzate până la 3 zile în urmă
  5. Închirieri de filme
  6. Posibilitatea vizionarii Youtube
  7. Accesarea galeriilor Picassa
  8. Integrarea rețelelor de socializare
  9. Știri meteo, curs valutar, horoscop zilnic
  10. Ghid electronic de programe
  11. Posibilitatea programării
  12. Posibilitatea navigării pe internet
  13. Control  parental (posibilitatea restricționării canalelor pentru copii)
  14. Crearea listelor de canale favorite
Ce este Video on Demand (Video la Cerere)? +

Video on Demand sau Video la Cerere oferă posibilitatea închirierii unui fişier video aflat în librăria virtuală a companiei StarNet. Fişierul poate fi închiriat gratuit sau contra cost, în funcţie de politica Operatorului. Durata de închiriere poate varia de la 24 până la 48 de ore.

Cum poate fi modificată lista de canale? +

Lista de bază, la care sunteţi abonaţi în baza planului tarifar ales nu poate fi modificată însă puteți crea liste Favorite cu canalele preferate de Dumneavoastră. Fiecare utilizator îşi poate crea lista sa Favorită proprie.

Cum se efectuează conectarea IPTV? +

Conectarea are loc prin intermediul unui mediabox (Set Top Box).

Câte televizoare se conecteaza la un STB ? +

Serviciul digital este recepționat la televizorul la care se montează mediaboxul. Pentru fiecare TV este necesară procurarea unui echipament aparte.
La cumpărarea oricărui produs de televiziune digitală aveți posibilitatea de a beneficia de un mediabox sau mai multe media boxuri conform ofertelor.

Ce înseamnă HD TV? +

HD – este abrevierea de la High Definiton(Înalta Definiție), una dintre cele mai importante inovații tehnologice din domeniul televiziunii din ultimii 50 de ani care înseamnă imagini extraordinar de clare, culori vii și îmbogățirea detaliului de până la 5 ori fața de standardul obișnuit. Întrucât tehnologia a fost dezvoltată recent, transmisiunile în High Definition pot fi recepționate doar cu echipamentele compatibile HD.

Ce este un SetTop-Box? +

Set Top-Box sau STB reprezintă un dispozitiv prin care semnalul transmis de StarNet este afişat pe ecranul televizorului Dumneavoastră. „StarNet Television” vine împreună cu HD IP Set Top-Box, care permite recepţionarea atât a canalelor în rezoluţie standard, cât şi a canalelor HD.

Ce reprezintă serviciul „StarNet Television”? +

IPTV reprezintă o modalitate de transmisiune a imaginilor şi a sunetului prin intermediul reţelelor IP (Internet protocol) aflate în proprietatea Companiei StarNet. Televiziunea de la StarNet se deosebește de cea clasică prin opțiunile interactive pe care le pune la dispoziția clientului.

opţiuni interactive:

– Time Shifting – înregistrarea și stocarea progamelor dorite pentru o vizionare ulterioară

– Electronic Programme Guide (EPG) – ghidul emisiunilor şi filmelor derulate pe canale TV

– VoD – acces la o librărie video ce cuprinde filme, documentare, emisiuni, care pot fi închiriate pe o oarecare perioadă

– SVoD – acces la cel mai popular şi mai interesant content video (emisiuni, filme, seriale, documentare), inclus în grila unui singur canal TV, creat de StarNet

– Interactivităţi în timp: pauză, stop, play, rewind – control deplin asupra unor canale TV

– Înregistrarea emisiunilor preferate

– Acces la  Youtube,Twitter, Ştiri, Meteo, Indici bursieri, Jocuri şi alte opţiuni interactive

– Control parental – restricționarea accesului la diferite canale sau programe TV nerecomandate pentru copii

– Publicitate targetată – practica ce permite brandurilor sa livreze reclame catre utilizatori web, în funcție de interesele lor, reflectate de tiparul navigării lor online. Este o practica sigură, transparentă, concepută pentru a crea o experiență mai bună de navigare pentru dvs.

Abonatul are acces la servicii prin intermediul unui Set Top-Box conectat la televizor.

Cum pot să verific starea contului meu? +

Există câteva posibilități de a verifica starea contului personal:

  1. Cabinetul personal, compartimentul StarVoice
  2. Obţinerea informaţiei de la consultanţi din centrele de vînzări
  3. Obţinerea informaţiei de la serviciul clientelă  (022) – 844-444